Tjänst som administratör på AlzeCure Pharma AB

AlzeCure Pharma AB bildades 2016 vilket präglar vår verksamhet och arbetsmiljö, som är öppen, kreativ och dynamisk. Innovationsförmåga och flexibilitet är därför egenskaper som vi värderar högt.

Bolagets verksamhet är inriktad mot utveckling av nya läkemedel för behandling av neurodegenerativa sjukdomar, såsom t.ex. Alzheimers sjukdom och Parkinsons sjukdom, samt smärta. Forskningen bedrivs vid Huddinge sjukhus (Novum).

Vi utlyser nu en tillsvidareanställning som administratör. Dennes roll är att organisera alla administrativa aktiviteter som underlättar en smidig och effektiv drift av verksamheten.

  • Du bör ha minst 5 års erfarenhet av kontorsadministration, inklusive ekonomihantering i företagsmiljö.
  • Tidigare erfarenheter från företag inom Life science industrin är meriterande.
  • Du ska ha förmågan och flexibiliteten att kunna hantera flera och varierade uppgifter.
  • Du har goda IT-kunskaper inom affärssystem och Office samt behärskar engelska obehindrat i både tal och skrift.
  • Viktigt för tjänsten är att du är strukturerad, noggrann och ansvarstagande.

Anställningen är en tillsvidareanställning med omgående tillträde. Arbetsplatsen kommer att vara förlagd vid Huddinge Sjukhus, Huddinge. För att få en jämnare könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökanden.

Verkar detta intressant så är du välkommen att skicka en ansökan med en kort beskrivning av din bakgrund, CV och två referenspersoner senast den 24 mars till johan.sandin@alzecurepharma.com.

Om du har specifika frågor så kontakta Johan Sandin, 070-3738824.