AlzeCure Pharma offentliggör årsredovisning för 2022

AlzeCure Pharma AB (publ) (FN STO: ALZCUR), ett läkemedelsbolag som utvecklar en bred portfölj av produktkandidater för sjukdomar som drabbar det centrala nervsystemet, med projekt inom både Alzheimers sjukdom och smärta, meddelar idag att bolagets årsredovisning för 2022 har publicerats.

”Med ett framgångsrikt 2022 i ryggen där vi nådde den betydelsefulla milstolpen att bli ett fas II-bolag tillsammans med ett växande intresse för både vår forskning och Alzheimerfältet som helhet, samt ett ökat stöd från våra huvudägare, ser jag fram emot att fortsätta den positiva utvecklingen av AlzeCure tillsammans med våra duktiga och ambitiösa medarbetare och samarbetspartners. Den starka inledningen på 2023, med betydande framgångar i våra projekt, stärker oss i vårt arbete att utveckla innovativa banbrytande läkemedel inom Alzheimers sjukdom, smärta och andra svåra sjukdomstillstånd”, säger Martin Jönsson, VD för AlzeCure Pharma.

Årsredovisningen bifogas och finns tillgänglig på bolagets hemsida, https://www.alzecurepharma.se/sv/section/investerare/finansiella-rapporter/